söndag 20 maj 2012

Prästkragar


♥ ♥ ♥

Längtar efter sommar med sol och varma vindar.
Så kanske var det därför jag valde just denna stämpeln med prästkragar!

Nu har jag i och för sig använt väldigt många stämplar till att skapa detta collage!



Till ramen runt motivet har jag använt denna stämpeln.

MEN endast kanten då!

Maskade bort resten innan jag färgade in kanten och stämplade med Frayed Burlap.
Går även bra att använda en distress marker så slipper man maska bort!



När jag stämplat kanten satte jag post it lappar runt och började stämpla innanför ramen.

Det blev som en

distressruta = (länkat till ett inlägg där jag visar några exempel på hur jag gör)


Började med att stämpla prästkragarna i Peeled Paint och sedan färglade jag mittpartiet med Scattered Straw.

Även cirklar och fjärilar är stämplade med den gula.

Splashet är stämplat med Frayed burlap och så även textstämpeln.

Runt kanterna har jag använt Tumbled Glass, Broken China, Pine Needles samt Frayed Burlap.


Stämplarna jag använt är från: Unity Stamps, Beeswax, Tim Holtz, Gummiapan, Stempelglede och textstämpel från mina gömmor!

Allt från mig den här gången.
På med joggingskorna och ut i terrängen!

Hoppas ni får en fin start på veckan!

♥ ♥ ♥












4 kommentarer:

  1. Så snyggt kortet blev! Inte bara temperaturen som visar sommar, det gjorde kortet också :-)
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Hello Gunilla! Wow.....this is very definitely "artsy"!
    Beautiful job!!!!

    SvaraRadera
  3. Hi Gunilla, I love the postcard that you have created!! It is so gorgeous with all the the elements that you have stamped on it! And, I love seeing pictures of your beautiful flowers in your card! I know they inspire your art!
    Big Hugs,
    Suzan

    SvaraRadera
  4. Det här kortet gillar jag supermycket, i så fina färger. Vilka underbara stämplar, vill ha. Kram Katarina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...