torsdag 18 oktober 2012

Tutorial på sigill


En enkel tutorial på hur JAG gjort sigillen i förra inlägget!

Detta är vad jag använt mig av......



en utstansad cirkel i lite tjockare papper och på baksidan har jag satt en 3D-kudde


stryker på embossingink och doppar i embossingpulver...

3D-kudden är "greppet" till pincetten, lättare att doppa i embossingpulvret och så bränner jag inte fingrarna när jag smälter pulvret.... 


när embossingen fortfarande är varm doppar jag i pulvret igen....

detta upprepar jag tills jag fått ett lagom tjockt lager....
 d

därefter tar jag bort 3D-kudden och lägger ner sigillet på en bit smörgåspapper....


värmer pulvret igen tills det börjar flyta runt lite och trycker då i sigillet.....

går även att använda en gummistämpel om man inte har sigill....


VOILA....klart!!!!


när det svalna lossar jag det försiktigt med en spatel....


och så är det klart att använda..!! 


Hoppas att ni förstår annars är det bara att fråga....
inte alltid så lätt att få till dom rätta orden..!




5 kommentarer:

  1. KANON!!! Jag tycker att det är bra förklarat. Och så enkelt. Jag har ju kämpat med mina sigill saker. TACK !!!!!!!
    Kram Sinikka

    SvaraRadera
  2. You are so talented and clever, my friend!!! Hugs!!

    SvaraRadera
  3. Hej åh så fint du gjort nu ser ut som guldpengar(ref till Pippis kappsäck):) trevlig helg på dig

    SvaraRadera
  4. woooooow!!! VIlken tutorial!! Tusen tack vännen!
    Dessa sigill blev verkligen toppenfina!! :D

    TAck för dina ord inne hos mej förresten! *glad*

    Trevlig helg stumpan!
    KRAM Petra

    SvaraRadera
  5. Detta måste testas! Tack för en bra förklaring!
    Carina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...