tisdag 11 juni 2013

Planteringsbord



Detta uttjänta gamla planterings bord har gjort sitt för LÄÄÄÄNGESEDAN.

Har varit väldigt nöjd med just detta utförandet från IKEA, säljs tyvärr inte längre, MEN har inte hittat något nytt som jag velat ha.


MEN nu var det verkligen dax.....ugglan behövde ett nytt underlag att stå på

OCH

då fick det bli till att bygga ett själv.

INTE jag då utan maken....jag var bara liiiiite hantlangare.


Det behövs lite grejs och mojs när det ska byggas.....

Markus bästaste såg fick lånas och göra en del av jobbet.....


en massa andra mojänger.....

ser ni dammsugaren som skymtar till vänster på bilden....värsta getingjagaren...enligt maken så är det bästa metoden.....MEN vi fångade den INTE!!!


snyggaste arbetsskorna.....dock UTAN stålhätta....


och såklart brädor från Byggmax....man har väl sett reklamen på tv....hehe.

Det ska vara tryckimpregnerat enligt Markus, snickaren i familjen, och då ska det ICKE vara "tryckt" ända in i mitten........så vi får hoppas detta kommer hålla i TUSEN och åter TUSEN år.....


fika för att ladda batterierna.....


lite räknande så att det går jämnt upp....


rakt måste det också bli så vinkelhake var en viktig mojäng.....


lite mellansnack.....


den gamla skiten är borta och planket skulle behöva målas MEN det tar vi en annan gång....måste spara på lite sysslor så man inte går sysslolös...


en hög av gammal skit som nästan ramlade ihop av sig själv.....


och så var det NYA fina bordet på plats!

SÅ IN I VASSEN NÖJD!!


Några nya blommor från Malmö Garden show fick också plats på bordet.
Som ni ser har jag lyckats köpa på mig YTTERLIGARE en pelargon, bra jobbat där Gunilla....INTE kunde väl jag motstå denna ljuvligt mörkrosa med så fantastiskt fina blad.
Sen blev det även en Praktportlak som jag så så fina när vi bilade till Valencia och klöver med mörkt röda blad och grön kant precis som pelargonen.


Hej för denna gång!










2 kommentarer:

  1. What a stunning planting station and what a talented husband .....think it's your husband!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks sweetie for your kind words....AND yes it´s my husband! Hope everything is fine with you and that you have a lovely summer. Hugs for you!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...