onsdag 31 juli 2013

Collage....


Vissa kort vill verkligen inte göra sig på bild....så svårt att få till rätt färger.

MEN

efter miljoner bilder, nästan, så fick det liksom vara NOG!!


Har använt mig av distress ink pads samt stämplar från Hero Arts/grenen, Tim Holtz/textstämpel/old paper och Crafty Individuals/poststämpel/barn door avstämplad en gång innan jag stämplat på kortet!


Runt kanterna har jag använt mig av min scor-pal samt färgerna broken china, pine needles och frayed burlap och till sist en omgång med ett fint sandpapper....


HELA motivet/grenen har först fått sig en omgång med Distress crushed olive...sedan har jag använt distress marker peeled paint på stjälkarna.

Clear embossing över hela och till sist har jag gått runt motivet med distress marker scatterered straw för att få till lite skuggor.

Splashstämpeln är från Gummiapan/frayed burlap.
Blomma och rhinestones från mina gömmor.



Slut för idag....

 ♥ 

1 kommentar:

  1. A beautiful creation....love the clear embossing technique! You are so creative...love visiting your blog for inspiration!!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...