måndag 29 juli 2013

Distressrutor



Försökte länka till min gamla blogg där jag har en tutorial på hur man gör distressrutor. 
DET GICK INTE SÅ BRA!

Så istället kopierade jag över en del av inlägget hit!
Det var lääääänge sedan 2009-11-18, jag gjorde detta inlägg så bilderna är kanske inte dom bästa!





Först ut är en "ram" som blivit över när jag stansat ut från en Spellbinder die!
Lite olika gröna nyanser och en svamp så är det bara att sudda in i "hålet".




Så blev resultatet.


Här har jag använt röd, orange och brun.

Gjort ett "hål" av Post It-lappar.

Rev kanterna och satte dom som ett "hål" på akvarellpapper och åter igen suddat inåt mot mitten! 


Så här ser det ut...........


och så det färdiga resultatet.


Några färdiga kort med distressrutor hittar ni om ni klickar på länken överst i detta inlägg.
Scrolla sedan ner till inlägget som heter just distressrutor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...