söndag 14 juli 2013

Favoritstämpel....



På detta kortet ville få en känsla av sommarkväll och solnedgång vid havet.

Har använt mig av Hero Arts stämpel Silhouette Grass som jag stämplat med Distress ink brushed corduroy och därefter clearembossat.


Ett tunt streck i varje strå med stickles diamond blev en fin skimrande detalj.

Solen har jag gjort med hjälp av en cirkel från spellbinder. Uttstansad från en förpackning i hårdplast och färgad med distresser i olika gul/orange nyanser.

Bakgrunden är olika blå och bruna nyanser och så har det hela fått sig en försiktig omgång med sandpapper.


Texten "Du är en pärla" är stämplad på wellum och därefter har även den fått sig ett lager med clear embossing.

Rosetten som syns i vänstra hörnet kommer från Memory Box och fjärilarna har jag fått av Jacque!


När jag började med detta kortet var motivet en aningens för stort....


jag skar helt sonika bort en bit.

Vad skulle jag nu göra med den då

JO ett bokmärke blev det och här nedan ser ni baksidan.

Vet inte varför jag valde just denna texten....kanske för att jag kände att när man läser en bra bok så är man 

HÄR och......


NU!


Kortet/bokmärket får vara med i Juli månads utmaning på Hero Arts,
Challenge #27: Fave Stamp (+ a little Basic Grey)

och den hittar ni 


  

Slut från mig för denna gång....see you next time!



4 kommentarer:

  1. Alltså......när ska vi ha kurs????

    SvaraRadera
  2. Spectacular creation....love the texture...looks like goosebumps?
    Beautiful background colors and that wheat comes off the page it looks so real!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Två helt underbara alster. Det gjorde absolut inget att stämpeln var för stor :)

    SvaraRadera
  4. Otroligt vackert kort och bokmärke.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...