söndag 1 juni 2014

Långhelg


♥ ♥ ♥

Långhelg med strålande sol då blir det pyssel i trädgården.

Projekt ny bänk stod på agendan!

Brädor inhandlades och maskiner togs fram.



Till makens stora lycka behövdes även en cirkelsåg....och vips så blev det bråttom att shoppa.
Inte mig emot...säkert många projekt som jag kan fundera ut som vi kan använda den till!!


Den gamla bänken hade gjort sitt, för lääääänge sedan, och kan kanske säljas som vintage på blocket.....


och så här blev den nya, RIKTIGT nöjd.

Funderar faktiskt på att göra en att ha inomhus också...MEN då i vit bets.
Ja alltså JAG ska inte göra den MEN ja ja ni förstår säkert vad jag menar.


Jag däremot drack cider och kom på ett litet projekt med den tomma bruken.

Burken klipptes upp och fram åkte dies och akvarellfärger.....


och så här blev resultatet.


Några fina fjärilar som pryder stolparna till armeringsjärnet!


Får nog ta och dricka några fler cider, hehe!


Ett axplock från vad jag/vi har hittat på i helgen.

Hoppas ni också haft en fin helg.

Allt från mig.....ses en annan dag!


♥ ♥ ♥

1 kommentar:

  1. WOW! I love the benches, butterflies, & the pretty flowers, Gunilla!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...