tisdag 23 september 2014

Höst i trädgården


♥ ♥ ♥

Idag har vi en FANTASTISK fin höstdag.
Tranorna sjunger och dansar från en klarblå himmel. Dom brukar komma när det ska bli kallare. Så det är kanske dax att plocka fram mössa och vantar, HOPPAS INTE!

Det blev en skön fikastund i solen med bra bok och kameran såklart!
Alltid kul att gå på upptäcktsfärd och se vad just denna dagen bjuder på för fint!

Några av bilderna är klickbara så dom går att se större.


En påminnelse till mig själv att ha fler av dessa vackra vita blommor nästa år.
Snötörel heter den och är lättskött och tacksam i dom flesta lägen.


Höstanemonen är för mig ett måste.
Kanske skulle ta och skaffa mig en vit också?!


♥ ♥ ♥



Det blev några foton av den här helt fantastiskt fina busken, KÖRSBÄRSBENVED!


Fåglarna älskar fröna eller vad det nu är som smakar så gott.


I år med fler blomklasar än vanligt och några så tunga att dom hänger ner i marken. 


Bladen är också fantastiskt fina.

MEN i år har dom inte riktigt hämtat sig sedan den där förbaskade hagelstormen som kom i juni!


♥ ♥ ♥
Denna busken är för mig ett måste!


Så står den här och ser lite trött och hängig ut, MEN fåglarna gillar den bäst som den ser ut JUST i detta nu.
Många smaskiga frön att festa på!!!


Fortfarande en hel drös med tomater att skörda.
LYX på hög nivå!


En frösådd fjärilsbuske som det är full rulle i.


♥ ♥ ♥


Så dom gula blommorna som nog tyvärr kommer att få sätta livet till efter denna säsongen.

Dom sprider sig HEJDLÖST!


MEN när man ser hur glada alla smådjuren är i dessa så kanske jag sparar några.
Måste såklart vara rädd om trädgårdens invånare.


♥ ♥ ♥
Vackra vingar som glittrar i solen.


Någon vill ha skugga och andra sol!


Nävan som i mitt tycke är den mest tacksamma blomma man kan ha i trädgården.

Blommar ibland till och med mitt i vintern!

Just denna har även fantastiskt fina höstfärger på bladen.


Så till sist en bild på min nyinskaffade uggla.

Har man dille på ugglor så har man.

OCH då måste man ha några i trådgården också!


Allt från mig denna soliga dag!

Hoppas att ni har det lika fint var ni än befinner Er.

♥ ♥ ♥







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...