onsdag 10 december 2014

Fruktnät.....


♥ ♥ ♥

Bloggen hinns inte riktigt med just nu......

MEN här kommer i alla fall ett kort som jag pysslade ihop härom dagen.

Skulle jag gå igenom alla steg som jag gjort på detta kortet hade inlägget blivit ALLDELES för långt.
Försöker förklara i det stora hela. Har ni sedan några frågor är det bara att hojta.

Kortbasen är slät cremefärgad och på den har jag sedan satt ett lager vellum.

Tycker det blir en så fin effekt.

Bakom själva motivet är ytterligare ett lager cardstock där jag embossat kanterna med silver.
Därefter har jag rivit kanterna och sedan duttat lite med svart för att få den look jag var ute efter.


Har använt väldigt många olika stämplar bl.a från Hero Arts, Crafty Individuals och Penny Black.

Tulpanerna är stämplade med Versafine smokey gray.

Några varv med silvertråd. En liten fågel och såklart lite bling.


Själva bakgrunden har jag gjort med ett nät. Tror det var från någon frukt.

Började med att sätta nätet runt en stämpel. La sedan ett papper mellan och duttade/distressade med tre olika färger.

Därefter har den fått sig en omgång med sandpapper.


Lägger detta till utmaningen på Virginia´s View Challenge #10


OCH


Simon Wednesday Challenge Blog


♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

  1. Beautiful!! Love the texture you achieved with the nylon netting!

    SvaraRadera
  2. oh wow, this is a stunning card, I luv it! I am so glad you played along with Simon Says Stamp Wednesday Challenge!

    sparkle & shine *~*

    SvaraRadera
  3. Woww for et super lækkert kort... dejlige bløde farver

    Ha en god aften, klemm

    SvaraRadera
  4. Gunilla, what a beautiful card!
    What a clever use of the netting!
    Love the design, colors, and sweet bird.

    SvaraRadera
  5. Truly BEAUTIFUL!! So glad that you join the fun over Virginia’s View “All Things Distressed” Challenge!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...