tisdag 21 april 2015

Ett grönt kort


♥ ♥ ♥

Detta kortet blev nog till för att jag gillar våren och allt det gröna som"poppar" upp!


Började med att färga in en bit akvarellpapper i två grön/blå nyanser.

Därefter la jag en schablon över och duttade med Frost White från ColorBox.
Blev inte så vitt som jag ville ha det så jag ritade i med två olika vita pennor också.

Motivet är monterat med 3d-kuddar på slät vit cardstock.


Texten är en lång som jag klippt i två delar och sedan monterat med 3d-kuddar.

Lite bling ville jag ha och då blev det tre paljetter.


Detta är ngt av det jag använt mig av.

Tycker det är STOR skillnad på schabloner.
Vissa är så känsliga att dom nästan går sönder när man använder dom.
Den som jag använt här är RIKTIGT bra!

Så det här med vita pennor som jag inte har någon speciellt bra erfarenhet av.
Dessa två som jag använt här tycker jag fungerar VÄLDIGT bra!
Den svarta är från Martins color och den vita har jag köpt på Clas Ohlson.


Det var nog det hela med detta kortet och 
som vanligt går vissa av bilderna att klicka till större om man vill det.


Jag lägger kortet till



♥ ♥ ♥



1 kommentar:

  1. A beautiful card Nilla, your stencilling is gorgeous and wonderfully coloured!!

    Thanks so much for joining us with Simon Says Stamp Wednesday Challenge,
    hugs
    Heather xx

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...