torsdag 23 juli 2015

Maskning



♥ ♥ ♥

Tycker dom här små hönorna är så söta och hyfsat snabba att färglägga.


Glömde fota under tiden som jag gjorde kortet.
SÅ det fick bli en konstruktion i efterhand med bilder.

Detta är några av stämplarna som jag använt.
Grattis vet jag inte märket på och Du är #1 kommer från Gummiapan.


Började med att stämpla hönorna på slätt akvarellpapper.


Stämplade dom ytterligare en gång så jag fick en mask/mall.
Klippte sedan ut den och la den över det redan stämplade motivet.


Därefter stämplade jag själva bakgrunden över hönorna.


Tog sen bort mallen och sim sala bim så var det hela klart.

Sen var det bara att färglägga och det har jag gjort med distresser.


Kortstommen heter straw.
Bakom motivet har jag satt svart cardstock.
Sen fick det bli några detaljer med washitejp, jutesnöre och distress stickles GUL i mitten av blommorna.

Ballongen är stämplad EN extra gång och sedan har jag monterat den med två lager svart cardstock bakom.


Kortet lägger jag till

Penny Black and more Challenge-Add a sentiment

Simon Says-Sparkle and shine

♥ ♥ ♥



♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

  1. A fabulous card Nilla, I just love your PB chickens and gorgeous masking!!

    hugs
    Heather xx
    Thanks so much for joining us with Simon Says Stamp Wednesday Challenge.

    SvaraRadera
  2. Åh, så cute... så fine farver og flot med woodgrain baggrunden

    klem, lissy

    SvaraRadera
  3. This is GORGEOUS, you did such a wonderful job with this sweet stamp. I would like to warmly invite you to stop by and play along with us in these Anything Goes challenges:

    Word Art Wednesday - www.wordartwednesday.blogspot.com

    CropStop - www.cropstop.com/blog

    SvaraRadera
  4. Cute and gorgeous card, love the background masking and beautiful paper choices.
    Thank you for sharing your creativity at Penny Black and More Challenge, welcome again, new theme comes on Sunday;-))m

    SvaraRadera
  5. Gorgeous creation, thanks for joining Penny Black & More @ Allsorts challenge, good luck.
    Happy crafting
    Tracy x

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...