tisdag 11 augusti 2015

Billiga pennor 3+


♥ ♥ ♥

Fick för mig att jag skulle testa och färglägga med några pennor som låg här hemma och skräpade!
3+ står det på förpackningen. Så då måste väl jag som har mer än 3+ plus i ålder klara av att få ihop det.

Motivet som fick agera försökskanin kommer från Lili of the Valley.


Det mönstrade pappret bakom motivet kommer från detta blocket.


Detta är då alltså pennorna som jag använt.

INTE helt lätta att få till skuggor och färger med.
Kanske för att kitet endast innehöll 12 stycken basfärger.
  MEN blev väl ok efter lite fixande och trixande.
Fick inte till med att färglägga direkt på akvarellpappret.
Lättare när jag plockade upp färgen från en bit laminerat papper.
Hoppas ni förstår vad jag menar ;-)

Till ansiktet och skuggan under motivet använde jag "vanliga" distresser.

Liquid pearls till tårtan, guldembossade fjräilar från Memory Box, glitter på stjärnorna och så kraft cardstock.



♥ ♥ ♥




2 kommentarer:

  1. Härligt kort med gulligt motiv, som du verkligen har färglagt snyggt!!!

    SvaraRadera
  2. Oh, Gunilla, this is just darling, and I love the DP you've used for your color palette! Just the sweetest! I have this stamp, so thanks for the inspiration (have pinned it!). Hugs!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...