tisdag 18 augusti 2015

Coola katten


♥ ♥ ♥

Dom här katterna från Penny Black tycker jag är så galet kul.

Just denna tror jag minsann påminner lite om mig, 
när jag gör mina tappra försök i pysselrummet ;-)



Katten är stämplad med archival ink coffee och färglagd med dessa distresser.


Färgerna på paletten har fått ett lager med wink of stella clear och sen glossy accent.
Maskade bort vissa detaljer på katten och stämplade med en splashstämpel från Prima.

När motivet var klart stansade jag ut hello från Memory Box.
Stansade ut samma text ytterligare fem gånger i vitt papper och limmade sedan ihop alla lagren.
Därefter limmade jag fast hela texten på kortet.
Tror det kallas inlaid die cutting och det var VÄLDIGT pilligt just med denna tunna texten.

MEN skam den som ger sig. 


Den randiga detaljen bakom texten OCH den på sidan av kortet är gjord med en ny schablon som jag är SÅÅÅÅ nöjd med.
Den är från Wendy Wecchi och heter dots & stripes borders, 
Superbra kvalité och det tycker jag INTE alla schabloner har. En del är alldeles för tunna och går väldigt lätt sönder om man inte är försiktig.
Färgen jag använt är distesss peacock feathers.

Den lilla stjärnan i trä rotade jag fram ur mina gömmor. 


Tänkte jag skulle visa hur jag har mina färgprover från distresserna.

Färgar in en bit papper som jag sedan stansar ut.
Skriver namnet på baksidan.
För att sedan hålla rutorna fina stryker jag ett lager med MicroGlaze.

Lätta att ta fram när man vill "leka" fram olika färgkombinationer.


Kortet lägger jag till:

Virginia´s View Challenge #17-All Things Embellished


♥ ♥ ♥


1 kommentar:

  1. Gunilla, what a darling card this is.
    I love the pretty colors & fabulous design.

    Love the helpful tip you shared at the end.
    The colorful punched squares sure look like lots of fun to play with.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...