måndag 3 augusti 2015

Testat


♥ ♥ ♥

Har testat OTALIGA gånger det här med att stämpla bokeheffekt och ALLA otaliga gånger har jag inte fått till det så som jag tänkt mig.
Med andra ord dom flesta försöken har hamnat i arkivet, läs papperskorgen ;-)

Ett har jag dock sparat och det har stått framme på mitt skrivbord.
Så när jag kikade runt lite på Pinterest poppade det upp en idé i skallen
Varför inte stämpla fisken från Art Impression på just detta försök till bookeh.

Sagt och gjort!!

Resultatet ser ni här.
Passar ganska bra med den bubbliga bakgrunden till den runda fisken!



Bakgrunden är gjord med distresser och eftersom jag ville färglägga fisken med Derwent Artist pennor fick det bli stämpling med svart memento dyna.
Inte helt lätt att färglägga eftersom dom vita prickarna på själva bakgrunden ställde till det lite med nyanserna.
Så det blev till att trixa med olika färger för att få det att stämma på dom olika partierna.

När motivet var klart klippte jag ut en mask och la över fisken.
Sen duttade/drog jag med kanten på en VersaMarkdyna och clearembossade för att få till en vatteneffekt.


Sen kom nästa problem och det var
HUR I HELA FRIDEN
ska jag få motivet på ett kort!!

MÅNGA försök även där!
Till slut fick det bli en cirkel utstansad med en die från spellbinder som jag sedan monterade över motivet med 3d-tejp.

Några blingstenar från Scrapfabriken och text från Gummiapan så var det då äntligen klart!


Kortet läggar jag till 

Simon Says-Anything goes
Simon Says-Make a plan
Had a plan to use one of my attempts with the bokeh effect on a card.


♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

  1. Oh, Gunilla, it's brilliant, and while it took you a while (part of the fun???!!), it turned out beautifully! And I love to see the close-up photos to show the water "texture" and the sweet puffy fish! It's perfect, and I truly love the layout! Splendid results! Hugs!

    SvaraRadera
  2. I love love the textures that you achieved with the clear-embossing. The colors are simply lovely, Gunilla! Outstanding work! Thanks so much for playing Simon Says Stamp Wednesday “Anything Goes” Challenge!

    SvaraRadera
  3. Hvor er den smuk... sikke en lækker baggrund for den herlige fisk
    flot ide med cirklen

    Ha en fin dag, klem

    SvaraRadera
  4. super cute...love how you did the bkg....

    SvaraRadera
  5. Wonderful! Such a pretty card! I love the colors. Thank you for joining us this week for the Simon Says Stamp Monday Challenge. I hope you "plan" on joining us again soon. ;)
    ~Michelle

    SvaraRadera
  6. Gorgeous texture in the background and that fish is hilarious and cute! Beautiful card. Thanks for playing along with us in the Simon Says Stamp Monday Challenge this week!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...