fredag 25 september 2015

Pelargoner pelargoner



♥ ♥ ♥

Snart är det tid att plocka in pelargonerna för vinterförvaring. ALLTID samma dilemma, VARFÖR har jag så många?
För att dom är en favorit kanske? Det är nog faktiskt så enkelt.

Kanske därför som denna stämpel från Unity Stamps åker fram fler gånger än dom flesta andra gör som jag har.

Det hela började med bakgrunden som är gjord på akvarellpapper.
Först ett lager med gesso. Sen blev det akrylfärg i olika blå och gröna nyanser.
Därefter stämplade jag med några stämplar från Hero Arts och Penny Black med grå dyna.

Blomman har jag stämplat två gånger och färglagt med distresser.

Till sist blev det några vita stänk med gesso och några tag med sandpapper.


Tyckte inte det behövdes så många dekorationer.
Därför blev det bara en text från Gummiapan stämplat på en "vimpel" som jag klippt till från slätt akvarellpapper.
Lite floss och några blingstenar så fick det räcka med den saken!. 


Hela motivet är monterat lite "slarvigt" på cremefärgad cardstock.
Med slarvigt menar jag att den dubbelhäftande tjepen är satt på dom ställena som självmant böjde sig till underlaget. Hoppas ni förstår hur jag menar ;-)


Kortet lägger jag till:

Simon Says Monday-Use a stamp and bloghop

Simon Says Wednesday-No designer paper

♥ ♥ ♥

OCH med detta önskar jag alla som kikar in en trevlig helg!

♥ ♥ ♥



8 kommentarer:

  1. You such beautiful cards. I love your soft sweet style. It would be a blessing and an honor to have you stop by our challenge blog to share your wonderful cards in our challenge. I hope you will stop by to play along with us.
    Karen Letchworth, Owner
    Word Art Wednesday
    www.wordartwednesday.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Härlig stämpel och läckert kort. Förstår att den är en favorit, passar ju till allt.

    SvaraRadera
  3. The colors are so soft and rich! Beautiful! Thank you for sharing your card with us for the Simon Says Stamp Monday Challenge.

    SvaraRadera
  4. Simply beautiful! I love it. Thanks for playing along Simon Says Stamp No Designer Paper Challenge.
    Gayatri

    SvaraRadera
  5. Oh, Gunilla, this is gorgeous, and I LOVE this geranium stamp! And, wow, I love the background and watercoloring. It's stunning, and I agree that it doesn't need more than you added. And as to the "sloppy" mount, I see a little curve, but I didn't notice it until you mentioned it. And neither will the one who receives this card. It's far too beautiful! Hugs!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...