måndag 16 november 2015

Julkort 2015


♥ ♥ ♥

Så fick jag då äntligen till det med mina julkort för 2015.
Har faktiskt gjort 15 stycken vilket jag tycker är en bra början.

Skrivbordet ser ut som ett bombnedslag MEN jag tror faktiskt det är då min inspiration flödar som bäst!

Tänkte först visa alla idag men väljer att dela upp det på några gånger istället.
Sen vet jag inte om jag kommer visa ALLA eftersom kanske vissa kikar in här som jag skickar kort till.

Först ut blir ett kort med snöflingor.
Detta kort var försök nummer två. Nummer ett klantade jag till och tänkte skicka till papperskorgen MEN jag tänkte om och även "klantet" hamnade på ett kort.


Jag har stämplat snöflingor från Hero Arts och Artemio på slät vit cardstock.
Kortbasen är också slät vit.
Embossat med et embossingpulver som skiftar i färgerna som jag använt att stämpla med.
Monterat det hela med 3d-kuddar.

Den rosa kanten är infärgad med distress ink och sen har jag embossat med samma pulver som flingorna. 
Den sträckade kanten är en die från Mama Elephant som jag köpt på Scrapfabriken.

Texten God Jul tror jag kommer från Inkido.

Till sist blev det några detaljer med blingstenar.


Det blev ett väldigt glittrigt kort vilket kanske inte syns så bra på bilderna.



Detta är något av det som jag använt mig av.


Korten och ibland också lite annat pyssel finns även på min Facebooksida som ni hittar HÄR

Kortet lägger jag till:

Virginia's View Challenge #20-All about textures


 ♥ ♥ ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...