söndag 1 oktober 2017

Små söta kaniner


♥ ♥ ♥

Ofta när jag köper pysselsaker vill jag kunna använda det till mer än ett speciellt tillfälle.

Så när jag köpte diesen med kaninen från Memory Box ville jag även kunna använda den mer än till kanske påsk. Det var nämligen min första tanke.

När jag skapade påskkort blev det några små kaniner över och dessa har jag använt nu.

Har ni lust att kika på påskkorten så hittar ni dom här, här och här.

Det blev tre kort som jag tänkt kan passa att gratulera barn eller varför inte till dop.

♥ ♥ ♥

Till det första kortet maskade jag en cirkel till bakgrund som jag sen färgade in med distresser.


Det lilla hjärtat är infärgat med distresser och sen embossat med clear.

Grattis är embossat med vitt pulver på svart cardstock.


På nästa kort skar jag ut en tag som jag sen embossade med cirklar.

Bakom tagen satte jag en bit wellum.


Grattis är embossat med clear.


Även på det sista kortet har jag skurit ut en tag MEN denna gången använde jag en schablon från Tim Holtz.


Även här är grattis embossat med clear.

Dom två sista kaninerna är monterade på fun foam/dekorgummi.


Alla tre kaninerna är utskurna i papper från My Mind´s Eye och så har jag använt sandpapper för att få vita kanter.


Korten lägger jag till:

Simon Says-Heavy Metal
Simon Says-Anything Goes

♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. These are so cute, the bunnies are adorable. Thank you so much for joining us at Simon Says Stamp Monday Challenge. Hugs, Sandra

    SvaraRadera
  2. Gorgeous cards Gunilla! The bunnies are super cute and your ink work backgrounds look wonderful.
    Thanks for joining us at Simon Says Stamp Wednesday Challenge
    Mandy xx

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...